Gra Terraria oferuje nam możliwosc współpracy z tzw. NPC, czyli postaciami kierowanymi przez skrypty gry. Każdy NPC potrzebuje domu, czyli pomieszczenia z drzwiami, co najmniej jednym stołem, krzesłem i źródłem światła. Wyjątkiem jest Guide, czyli przewodnik, którego spotykamy na samym początku rozgrywki. Nie potrzebuje on domu do bytowania, jednakże wprowadzi się do pierwszego, który wybudujemy. Oprócz lokum poszczególne NPC wymagają konkretnych przedmiotów lub czynności od gracza. Poniżej zamieszczono opis wszystkich NPC wraz z wymaganiami do przybycia.

Nurse.png
Nurse - Inaczej pielęgniarka. Jest w stanie leczyć nas za opłatą 1.33 miedzianych monet za jeden punkt zdrowia (przykładowo za 100 punktów życia pielęgniarka pobierze od nas 1 srebrną monetę i 33 miedziane). Przybędzie do naszego lokum jeśli choć raz poszerzymy swój pasek żywotności przy pomocy life crystal.

Merchant1.png
Merchant - Kupiec. Oferuje skup wszelkich przedmiotów, oraz sprzedaż tych podstawowych. Przybędzie do naszego lokum jeśli będziemy mieć przy sobie co najmniej 50 srebrnych monet. Musimy je mieć przy sobie, gdyż schowane w skrzyni nie dadzą pożądanego efektu.

Armsdealernpc.png
Arms Dealer - Sprzedawca broni palnej. Jest w stanie sprzedać nam dowolną ilość amunicji niezbędnej do prawidłowego używania większości broni palnych. Prócz tego oferuje dwie bronie palne o których więcej w dziale z przedmiotami. Pojawi się gdy uda nam się zdobyć jakąkolwiek broń palną. Dla początkujących graczy oznacza to ni mniej ni więcej jak przedmiot o nazwie musket.

Demolitionist.png
Demolitionist - Spec od materiałów wybuchowych. Oferuje sprzedaż wszelkich bomb. Odwiedzi naszą krainę jeśli bedziemy w posiadaniu jakiegokolwiek materiału wybuchowego. Nie musimy go używać, wystarczy mieć go przy sobie.

Terraria-npc-6.png
Dryad - Driada, leśny duch, którego zadaniem jest zaopatrywać nas we wszelkie przedmioty ułatwiające nam walkę z Corruption, czyli zepsuciem. Podejmie się tego zadania jeśli dowiedziemy swojej wartości zabijając jednego z bossów Terrari.

NPC, prócz wyżej wymienionego Guide, są narażone na ataki ze strony innych stworów, jednakże w przypadku śmierci jednego z naszych wirtualnych przyjaciół po krótkim czasie przybędzie i ponownie będzie nas wspierał swoimi usługami.

Old Man.png
Istnieje również jeszcze jeden NPC o nazwie Old Man, którego znaleźć można przy wejściu do terenu o nazwie Dungeon. Jest on strażnikiem tego terenu, ogarnięty szaleństwem i straszną klątwą. Mianowicie gdy najdzie nas ochota na rozmowę z Old Man po zmroku to poprosi nas byśmy wybawili go od klątwy, co możemy zrobić tylko walcząc z jego mistrzem. Mistrz owy - Skeletron to nie w kij dmuchał boss, który może sprawić problemy nawet w momencie posiadania Hellstone'a i zbroi z niego.

Więcej z Fandomu